دانشگاه بوئنوس آیرس

این دانشگاه فعالیت های آموزشی و علمی خود را در سال 1821 میلادی را شروع کرده است. Universidad de Buenos Aires دارای سیزده دپارتمان، شش بیمارستان و ده موزه قدیمی است. تعداد جایزه های نوبل این دانشگاه بسیار زیاد بوده و بین دانشگاه های اسپانیولی زبان در سطح دنیا رتبه اول را گرفته است. دانشگاه بوئنوس آیرس یک دانشگاه علمی و تحقیقاتی عالی است و دانشجویان بین المللی زیادی را به سمت این دانشگاه جذب می کند. بیش از 30 درصد تحقیقات علمی کشور آرژانتین در Universidad de Buenos Aires برگزار می شود. همچنین یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های آرژانتین است که، بیش از هشتصد هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه امکانات و تجهیزات بسیار زیادی داشته و دارای زیرمجموعه هایی مثل بیمارستان و سیزده انستیتو است. در این مقاله شما را با اپلای دانشگاه بوئنوس آیرس، نحوه و شرایط اخذ بورسیه،دانشکده ها و غیره آشنا می کنیم.
 

دانشگاه بوئنوس آیرس

 

دانشگاه بوئنوس آیرس کجاست؟

بزرگترین دانشگاه در آرژانتین Universidad de Buenos Aires بوده و در شهر بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین واقع شده است. پردیس های مختلف این دانشگاه در سراسر شهر بوئنوس آیرس ساخته شده اند و دانشکده های مختلف به صورت پراکنده در شهر بوئنوس آیرس وجود دارند. برای اینکه به این دانشکده ها به خوبی دسترسی پیدا کنید، شناخت کافی از شهر بوئنوس آیرس ضروری است.
 

دانشگاه بوئنوس آیرس

 

اخذ پذیرش دانشگاه بوئنوس آیرس

برای پذیرش در مقطع کارشناسی Universidad de Buenos Aires باید دوره متوسطه را کامل کنید و مدرک آن را به دانشگاه نشان دهید. مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلمی که نشان می دهید برای دانشگاه دارای اعتبار بسیار بالایی است. باید یک مصاحبه حضوری را نیز از دانشگاه رزو کرد تا مدارک شما اعلام شود. شما با مراجعه به سایت Universidad de Buenos Aires از برنامه ها یا دوره های ویژه ای که برای تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. این برنامه ها بر اساس رشته و دانشکده مورد نظر شما فرق می کند و باید به "گروه مطالعات تحصیلات تکمیلی" تماس گرفته تا با شرایط ضروری آن ها آشنا شوید. اخذ پذیرش دانشگاه پکینگ با آقای اپلای

تحصیل رایگان در دانشگاه بوئنوس آیرس

از مزیت های مثبت این دانشگاه این است که هم برای افراد آرژانتینی و هم برای افراد غیر آرژانتینی تحصیل رایگان است. اما برای پذیرش شدن باید مدارکی را به دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی نشان دهید. در صورت فراهم کردن الزامات Universidad de Buenos Aires می توان به راحتی در این دانشگاه تحصیل کنید. افرادی که از کشور های خارجی قصد تحصیل دارند مواردی مانند نوع و مدت زمان اقامت، شرایط مهاجران و غیره برای آن ها در نظر گرفته می شود.

شرایط بورسیه دانشگاه بوئنوس آیرس

در این دانشگاه بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان آرژانتینی و دانجویان خارجی در نظر گرفته شده است. برای دانشجویانی که از کشور هایی مثل چین، مکزیک و ایتالیا بورسیه هایی به طور ویژه در نظر گرفته شده است. البته برای دانشجویان دیگر کشور ها نیز بورسیه وجود دارد ولی کشورهای نام برده خاص هستند. بورسیه های مختلفی مثل بورسیه بهترین معدل، کارآفرینی، بخش سوم، بخش های عمومی و غیره وجود دارد. البته وام های افتخاری هم در  Universidad de Buenos Aires به عنوان بورسیه در نظر گرفته شده است. همچنین یک صندوق برای اعطای کمک هزینه ها در دانشکده بازرگانیIAE  به اسم "صندوق شایستگی ها" وجود دارد. این بورسیه برای دانشجویان رشته MBA در نظر گرفته شده است و هزینه را چهل درصد پوشش می دهد.         

هزینه تحصیل در دانشگاه بوئنوس آیرس

تحصیل در Universidad de Buenos Aires به صورت رایگان بوده و باید فقط چند نوع مدرک را برای این دانشگاه آماده کنید. باید مدرک زبان اسپانیولی داشته و به دلیل تدریس به زبان اسپانیولی باید آشنایی کاملی با این زبان کسب کنید. برای مقاطع مختلف مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مدارکی که خواسته می شود را تهیه کنید. هزینه های زندگی عادی هم از شهریه تحصیلی دانشگاه کاملا جداگانه است. این هزینه ها شامل مواردی مثل تهیه مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، غذا و غیره است. مثلا به دلیل اینکه دانشگاه بوئنوس آیرس هیچگونه خوابگاهی ندارد، باید برای تهیه مسکن اقدام کنید.

رشته ها در دانشگاه بوئنوس آیرس

دانشکده های زیادی در این دانشگاه وجود دارند که در موضوعات بسیاری مثل پزشکی، مهندسی  و حقوق هستند. این دانشکده ها شامل مواردی مثل دانشکده قانون، علوم اجتماعی، معماری و شهرسازی، فنی و مهندسی، فلسفه، ادبیات و غیره هستند. دانشکده های حوزه پزشکی هم شامل مواردی مثل دامپزشکی، دندان پزشکی، داروسازی می شود. دانشکده های این دانشگاه سطح بسیار خوبی دارند که دانشکده علوم اقتصادی یکی از بهترین های Universidad de Buenos Aires است. رشته های دانشکده اقتصاد مواردی از قبیل حسابداری و اقتصاد بوده که بسیار پرطرفدار هستند. در دانشکده مهندسی نیز رشته هایی مثل مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و غیره بسیار پرطرفدار هستند. این نوع رشته ها معمولا متقاضیان زیادی هم دارند که با هم رقابت می کنند.
 

نمایی از دانشگاه بوئنوس آیرس

اخذ پذیرش دانشگاه هنگ کنگ با آقای اپلای

سایت دانشگاه بوئنوس آیرس

در این سایت اطلاعات بسیار مفیدی در قسمت "درباره ما" وجود دارد. اطلاعات بسیاری از دانشکده ها، بهداشت، فرهنگ، اجتماع و غیره در این سایت مشاهده می کنید. قسمتی در این سایت به اسم دانشجویان بین المللی وجود دارد که در مورد توافق نامه ها، بورسیه ها، مراکز همکاری، سوالات متداول و غیره مطالبی نوشته شده است. در این سایت مواردی در مورد دانش آموختگان، دانشجویان ورودی، اساتید دانشگاه را می توان مطالعه کرد که البته هر کدام نیز بخش های خاص خود را دارند.

رتبه دانشگاه بوئنوس آیرس

در سال های اخیر همواره Universidad de Buenos Aires رتبه اول دانشگاه های کشور آرژانتین را به خود اختصاص داده است. بر اساس رتبه بندی که موسسه معتبر و مشهور QS اخیرا انجام داده است، این دانشگاه در رتبه شصت و شش جهانی قرار گرفته است. همچنین در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین Universidad de Buenos Aires در رتبه پنجم برترین دانشگاه ها قرار گرفته است. همچنین برترین دانشکده هایی که رتبه جهانی و خوبی کسب کرده اند، دانشکده هایی مثل شیمی، کشاورزی، علوم کامپیوتر، علوم هوا و فضا و غیره هستند.

افراد مشهور دانشگاه بوئنوس آیرس

یکی از افراد مشهوری که در دانشگاه بوئنوس آیرس تحصیل کرده، ارنستو چه گوارا انقلابی کوبا است. وی در شهر روساریو استان سانتافه متولد شده و تاثیر گذاری زیادی در انقلاب کوبا داشته است. وی این کار با کمک فیدل کاسترو انجام داد و به عضویت گروهی موسوم به بیست و شش ژوئیه فیدل کاسترو بود. دانشمند آرژانتینی که در زمینه متابولیسم و فیزیولوژی کار می کرد، از افراد مشهور تحصیل کرده در این دانشگاه است. این فرد در سال 1919 میلادی وی رئیس بخش پزشکی دانشگاه بوئنوس آیرس شد و در سال 1943 آن را به یک بخش تحقیقاتی تبدیل کرد. از سال 1957 میلادی به بعد وی مدیر شورای ملی و فنی دانشگاه گردید. جالب است بدانید که بسیاری از رییس جمهور های آرژانتین در دانشگاه بوئنوس آیرس تحصیل کرده اند. آلبرتو فرناندز رییس جمهور کنونی آرژانتین که در سال 2019 به پیروزی دست یافت از افراد مشهور Universidad de Buenos Aires تحصیل کرده در است. وی در گذشته مناصب متعددی مثل سرپرست بیمه، قانون گذار شهر بوئنوس آیرس و رئیس هیئت وزیران آرژانتین بوده است.

کتابخانه دانشگاه بوئنوس آیرس

این کتابخانه یک سیستم اطلاعاتی برای سازماندهی، توسعه، حفظ و انتشار دانش جدید تولید شده در دانشگاه از طریق ایجاد مجموعه های دیجیتال و الکترونیکی کار می کند. این سیستم یک هسته مرکزی شامل سیزده دانشکده دانشگاه و کتابخانه های بیمارستان های این دانشگاه است. این کتابخانه امکان جستجوی تخصصی و پیشرفته را به شما می دهد و هر نوع موضوع ، مقاله، کتاب و غیره را پیدا می کنید. این کتابخانه بیش از 5000 نوع انواع پایان نامه ها را در خود جای داده و تمام ابداعات دانشگاه در آن جای داده شده است. سایت این کتابخانه در دو نوع انگلیسی و اسپانیایی قابلا دسترسی است و یک تقویم آنلاین میلادی هم در صفحه اصلی سایت وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

آموزش از راه دور در دانشگاه بوئنوس آیرس

یکی از فواید مثبت Universidad de Buenos Aires  این است که می توانید آموزش خود را به صورت غیر حضوری پیگیری کنید. برنامه ای تحت عنوان UBA XXI وجود دارد، که به شما توانایی یادگیری به صورت آنلاین را می دهد. این دوره ها که به صورت اینترنتی برگزار می شوند، معمولا به صورت چهار ماهه هستند. دروسی که در برنامه UBA XXI در نظر گرفته می شوند، فرقی با دوره های حضوری دانشگاه ندارد. رشته و دروس هر یک از افراد بر اساس برنامه هایی که دارند، با هم فرق می کند. در این برنامه مواردی مثل محتواهای رادیویی، راهنمایی برای مطالعه دقیق، مطالب سمعی، مطالب بصری و غیره است.

استان بوئنوس آیرس

بوئنوس آیرس که یک شهر است، به عنوان یک استان خود مختار در کشور آرژانتین شناخته می شود. در واقع آرژانتین به یک شهر خود مختار و 23 استان مجرا تقسیم بندی شده است که البته بوئنوس آیرس هم شهرخود مختار و هم استان است. بوئونوس آیرس پس از درگیری های داخلی که در آن به وجود آمد، از سال 1880 میلادی از حالت استان بودن خارج شده بود اما در سال 1994 میلادی دوباره توسط قانون اساسی آرژانتین به استان تبدیل گردید. اخذ پذیرش دانشگاه استنفورد با آقای اپلای

شهر بوئنوس آیرس

بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین بوده و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند. تمام ویژگی های فرهنگی کشور آرژانتین در این شهر وجود دارد و بیشتر مردم به "زبان اسپانیایی" صحبت می کنند. دانشگاه های مختلفی مثل Universidad de Buenos Aires، دانشگاه کاتولیک، دانشگاه بلگرانو در این شهر وجود دارند. حمل و نقل عمومی در این شهر مواردی از قبیل مترو، اتوبوس و تاکسی هستند که بیشترین استفاده را دارند و این موارد برای دانشجویان مزیت مثبتی است. یکی از بزرگترین سیسم دوچرخه اشتراکی دنیا اخیرا در شهر بوئنوس آیرس افتتاح شده و از بسیاری از شهر های جهان در این زمینه پیشی گرفته است. در این شهر اتوبوس هایی به اسم توریستی وجود دارند، که توریست ها را به مناطق مختلف شهر می برند. بهترین رستوران های شهر بوئنوس آیرس، رستوران های معروفی مثل "استیک لوئیز" و "النا" هستند. از بهترین هتل های این شهر می توان از Palacio Duhau و Sofitel Buenos Aires Arroyo نام برد.

دانشگاه بوئنوس آیرس به جرات می توان گفت که یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های کشور آرژانتین است. این دانشگاه در شهر بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین قرار گرفته است. شرایط حمل و نقل عمومی شهر بوئنوس بسیار عالی است که این مورد برای دانشجویانی که قصد تحصیل در Universidad de Buenos Aires مفید است. اگر مدرک های خواسته شده دانشگاه بوئنوس آیرس را به موقع تحویل دهید، امکان تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. رشته هایی مثل اقتصاد و حسابداری از پرطرفداران ترین رشته های دانشکده اقتصاد این دانشگاه هستند. برنامه تحت عنوان UBA XXI در این دانشگاه وجود دارد، که برای آموزش از راه دور به دانشجویان مختلف  است. افراد مشهور بسیاری در این دانشگاه تحصیل کرده اند که این مورد خود به خود اعتبار Universidad de Buenos Aires افزایش می دهد. یکی از این افراد معروف رییس جمهور کنونی آرژانتین آلبرتو فرناندز است. برای اطلاع پیدا کردن از شرایط دانشگاه و مواردی مثل بورسیه، مدارک پذیرش، تاریخ پذیرش و غیره باید حتما به سایت Universidad de Buenos Aires مراجعه کنید.

2095 رتبه بندی این مطلب:
3.3

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته