دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای Shanghai Jiao Tong University از دانشگاه های کشور چین است که معنای لغوی آن دانشگاه حمل و نقل شانگهای است. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بیشترین شهرت این دانشگاه در رشته های مهندسی و تکنولوژی است و به همین دلیل این دانشگاه با نام MIT شرق نیز شناخته می شود. این دانشگاه دارای بیش از 60 دوره و برنامه کارشناسی و همچنین دارای 11 آزمایشگاه دولتی و مرکز ملی تحقیقات مهندسی است. بیش از 16000 دانشجوی کارشناسی و 28 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 6000 دانشجو دکترا مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد حدود 2900 دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به این دانشگاه مراجعه کرده اند. دانشگاه شانگهای هزینه های متوسطی دارد و به همین دلیل نیز دانشجویان زیای به این دانشگاه پذیرش می دهند. از صفر تا صد فرآیند اپلای دانشگاه جیانوتونگ شانگهای با شما هستیم.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای


دانشگاه جیائوتونگ شانگهای کجاست؟

دنشگاه جیائو تونگ شانگهای یک دانشگاه دولتی پژوهشی است که در شهر شانگهای چین واقع شده است. این دانشگاه در سال 1896 به فرمان امپراتور گوانژو تاسیس شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه چین شناخته می شود. در میان دانشگاه های چین دانشگاه شانگهای جیائو تونگ گزینشی پذیرش را دارد و در پذیرش دانشجویان بسیار گزینشی عمل می کند. این دانشگاه عضو انجمن C9 و اتحادیه دلتای دانشگاه یانگ تسه است. عضویت در این انجمن ها نشان از اعتبار این دانشگاه ها دارد. این دانشگاه همچنین یکی از معتبرترین رتبه بندی دانشگاه های جهان به نام SJTU را منتشر می کند. این دانشگاه در سال 1938 به نام دانشگاه جیائوتونگ ملی شناخته می شد که بعد از جنگ چیم و تغییر نام کشور از تمدن چین به جمهور خلق چین نام دانشگاه نیز به جیاتونگ تغییر پیدا کرد.  این به معنای عمومی شدن همه چیز در جمهوری خلق چین بود.
 

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای کجاست؟

اخذ پذیرش دانشگاه سوربن با آقای اپلای

اخذ پذیرش دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

این دانشگاه بیش از 120 سال است که به تربیت نیروهای متخصص چینی و بین المللی می پردازد. این دانشگاه در رشته های مهندسی، علوم پایه و همچنین مطالعه تاریخ چین یکی از بهترین دانشگاه های جهان به حساب می آید. اولین ایده رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی جهان توسط دانشگاه جیائو تونگ در سال 1998 پایه گذاری می شود. این دانشگاه دانشجویان بین المللی  بسیاری را هر ساله جذب می کند. مهمترین شرایط پذیرش در این دانشگاه کسب حداقل نمره 3 در آزمون  HSK برای کارشناسی و کارشناسی ارشد و کسب نمره 6 همین آزمون برای متقاضیان مقطع دکترا است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته هایی دانشجو می پذیرد که به زبان انگلیسی هستند. برخی از مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه جیائوتونگ شانگهای عبارتند از:

  • ارائه گواهی سلامت و سوپیشینه
  • دانشجو باید دارای ویزای چینی باشد.
  • دارای مدرک معادل دبیرستان یا بالاتر باشد.
  • ارائه ریزنمرات تحصیلی
  • متقاضیانی که زیر 18 هستند باید مدرکی دال بر اجازه والدین به دانشگاه ارائه کنند.
  • تسلط کافی بر مهارت زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان و یا شرکت در دوره های زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک به زبان چینی و یا انگلیسی
  • اسکن گذرنامه و 2 عدد عکس گذرنامه ای
  • انگیزه نامه و برنامه مطالعاتی
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه اخین مقطع تحصیلی

 

رتبه دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای یکی از دانشگاه های برتر آسیا و جهان است. این دانشگاه در چین یکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه علوم پایه و مهندسی است. این دانشگاه در اخرین رتبه بندی موسسه QS که در سال تحصیلی 2021 انجام شد در رده 47 جهان قرار گرفت. موسسه تایمز نیز در اخرین رتبه بندی خود که در سال تحصیلی 2021 انجام داده است دانشگاه جیائوتونگ شانگهای را در رتبه 100 رده بندی کرد. همانطور که از شهرت این دانشگاه یعنی MIT شرق مشخص است این دانشگاه در حوزه مهندسی بسیار پیشرفته است و دانشکده مهندسی و مکانیکی این دانشگاه د رتبه 21 جهان قرار دارد. بسیاری دیگر از دانشکده های این دانشگاه مانند علوم مواد ، مهدسی و تکنولوژی و غیره در میان 30 دانشکده برتر جهان در این حوزه ها هستند.

دانشکده های دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای دارای چندین دانشکده،موسسه و بیمارستان وابسته به خود است. دانشکده های این دانشگاه در 4 گروه مختلف مهندسی، علوم، علوم پزشکی و علوم انسانی و اجتماعی تقسیم می گردند. نام دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر است:

  • گروه علوم
    دانشکده علوم ریاضی، دانشکده فیزیک و نجوم، دانشکده شیمی و مهندسی شیمی و کالج ZHiyuan
  • گروه علوم پزشکی زندگی
    دانشکده علوم زندگی و بیوتکنولوژی،  دانشکده کشوارزی و زیست شناسی، مدرسه پزشکی، دانشکده داروسازی
  • گروه مهندسی
    دانشکده معماری دریایی، اقیانوس و مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشده مهندسی الکترونیک، اطلاعات و مهندسی برق، دانشکده علوم و مهندسی مواد، دانشکده علوم و مهندسی محیط زیست، دانشکده مهندسی زیست پزشکی، دانشکده هوانوردی و فضانوردی
  • گروه علوم اسانی و علوم اجتماعی
    کالج اقتصاد و مدیریت، دانشکده حقوق کوگوان، دانشکده زبان های خارجی،  دانشکده مارکسیسم، دانشکده امور بین الملل و روابط عمومی، دانشکده رسانه و طراحی، گروه تربیت بدنی، موسسه مالی پیشرفته شانگهای

 

•	گروه علوم اسانی و علوم اجتماعی

اخذ پذیرش دانشگاه شفیلد با آقای اپلای


همچنین این دانشگاه دارای پردیس های مختلف در اطراف شهر شانگهای و شهرهای دیگر چین است. نام این پردیس ها به شرح زیر است.

  • پردیس شوهوی
    پردیس اصلی سابق در شوجیاهوی در منطقه شوهوی شانگهای واقع شده است. این منطقه در گذشته منطقه کاتولیک ها بوده و محل تاسیس چند موسسه آموزشی بوده است. دانشکده تحصیلات بین الملل در این پردیس قرار دارد و دانشجویان بین المللی در این پردیس مشغول به تحصیل می شوند.
  • پردیس مینهانگ
    این پردیس در منطقه مینهانگ در اطراف شهر متروپولیتان شانگهای واقع شده است. این پردیس در سال 1987 تاسیس شد. مرکز تحقیقاتی پارک علمی ژیژو، اینل، اس تی میکروالکترونیک، مایکروسافت، سندیسک و دیگر شرکت های بسیار پیشرفته در جنوب این پردیس واقع شده اند.  بیشتر دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ومراکز اداری و علمی دانشگاه در این پردیس قرار دارد.
  • پردیس خیابان جنوبی چونگ
    این پردیس در منطقه لووان شانگهای قرار دارد. این پردیس در گذشته به عنوان دومین پردیس پزشکی دانشگاه شانگهای بود.
  • پردیس کیبائو
    سال 1999 دانشکده کشاورزی شانگهای با دانشگاه جیائوتونگ شانگهای ادغام شد.
  • پردیس فاهوژان
    دانشکده اقتصاد و مدیریت و دانشکده تحصیلات تکمیلی در این پردیس واقع شده است.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

 

•	پردیس فاهوژان

 

هزینه تحصیل دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

هزنیه های تحصیل در این دانشگاه خیلی بالا نیست و معمولا هزینه های شهریه این دانشگاه در یک  سال در حدود هزینه های شهریه دانشگاه های خصوصی ایران است. دانشجویان که وضعیت مالی متوسطی دارندنیز می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. هزینه زندگی در چین نیز با توجه به محل اقامت و همچنین سبک زندگی هر فرد متفاوت است. شانگهای یکی از برترین شهر های جهان برای زندگی به شمار می آید. اما برای داتشن یک زندگی ساده در این دانشگاه فقط کافی است که به اندازه حقوق یک کارگر در آمریکا حقوق بگیرید. در کل شهروندان معمولی نیز می توانند هزینه های شهریه و زندگی در شانگهای را تامین کنند. جمهوری خلق چین همچنین به دانشجویان مجوز کار در حین تحصیل را به مدت معینی می دهد.

تحصیل رایگان دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

همانطور که توضیح داده شده دانشگاه شانگهای از دانشگاه های مقرون به صرفه در چین و جهان است. به همین دلیل دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه از سرتاسر جهان پذیرش می دهند. با این حال دانشگاه کمک هزینه های مالی به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهد. دانشجویانی که از لحاظ تحصیلی برتر باشند و نمرات خوبی داشته باشند می توانند از کمک هزینه های مالی استفاده می کنند. در صورتی هم که برخیدانشجویان شامل اخذ کمک هزینه مال نباشند و نیاز مالی داشته باشند می توانند از طریق مشغول شدن به کار در حین تحصیل این مبالغ را تامین کنند. یکی از کارهای رایجی که دانشجویان می توانند در چین به آن مشغول شوند، آموزش زبان انگلیسی است. دانشجو می تواند با انجام کارهایی از این قبیل به طور کامل هزنیه های زندگی و تحصیل در این دانشگاه را تامین کنند.

شرایط بورسیه دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای برای دانشجویان بین المللی بودجه هایی را برای اعطای بورسیه اختصاص داده است. در اعطای تمام بورسیه های تحصیلی دانشجو باید رزومه علمی خوب باشد. بورسیه تحصیلی دانشگاه شانگهای انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
    این بورسیه ای تحصیلی فقط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا راائه می گردذد. که این نوع بورسیه به صورت 3 تیپ A و B و C به این دانشجویان پرداخت می شود.
  • بورسیه تحصیلی دولت شانگهای
    برای جذب هر چه بیشتردانشجویان برجسته و نمونه بین المللی دولتی چین بورسیه هایی را به این افراد اختصاص داده است. بورس تحصیلی دولت شانگهای توسط آموزش شهری شهرداری شانگهای برای دانشجویان بین المللی بارگذاری شد.

اخذ پذیرش دانشگاه شیکاگو با آقای اپلای

سایت دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

دانشجویانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند. فرم پذیرش دانشگاه، فرم درخواست بورسیه و فرم های دیگر نیز در این سایت قرار دارند. برای ورود به صفحات هر یک از دانشکده ها این دانشگاه می توانید از طریق این سایت اقدام کنید.

خوابگاه های دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای دارای چندین اقامتگاه در محوطه دانشگاه است. این دانشگاه دارای 4 پردیس مختلف برای اسکان دانشجویان است. دانشجویان می توانند یک هفته قبل از ثبت نام به کمپ جابه جا شوند. همچنین دانشجویان می توانند خراج از محوطه دانشگاهنیز خانه اجاره کنند. ثبت نام این خوابگاه ها به صورت 24 ساعته انجام میگیرد و دانشجویان در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به ثبت نام در خوابگاه های دانشگاه کنند و پرداخت هزینه خوابگاه ها به صورت نقدی هر ترم انجام می شود.
 

خوابگاه های دانشگاه جیائو تونگ شانگهای


مشاهیر دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران بزرگ چین که تاثیرات زیادی نیز در دنیا گذاشتند در این دانشگاه تحصیل کردند. از میان افراد مشهور که در این دانشگاه تحصیل کردند می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

  • جیانگ زمین از سال 1993 تا سال 2003 به ریاست جمهوری چین و ریاست کمیسیون نظامی حزب کمونیست چین بود.
  • وو ونجان Wu Wenjun : این ریاضیدان، مورخ و نویسنده چینی که به نام وو ون تسون نیز معروف است، او به عنوان یک آکادیمیسین معروف است. این لقب فقط به افرادی داده می شود که در علوم مختلف هنری، ادبی، مهندسی و علمی تخصص دارد. در بریخ سیستم ها این افراد می توانند در تخصیص بودجه یک کشور تصمیم گیری کنند.
  • یانگ یوانقینگ: بازرگان چینی که در حال حاضر رییس و مدیرعامل شرکت لنوو است. او در سال 2013 در رده 533 ثروتمند ترین افراد چینی قرار گرفتند.


دانشگاه جیائوتونگ شانگهای یکی از دانشگاه های برتر در آسیا و جهان است و در سال 1896 در شهر شانگهای چین تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه 47 جهان قرار دارد. این دانشگاه جهت جذب دانشجویان نمونه از سرتاسر جهان امکانات مختلفی را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین برای رفاه حال دانشجویان در رشته های مختلف بورسیه هایی را نیز در تمام مقاطع اختصاص داده است. این دانشگاه دارای دانشکده و موسسه های تحقیقاتی زیادی است و دانشجویان بین المللی می توانند از امکانات این دانشگاه و موسسه تحقیقاتی استفاده کنند. جهت پذیرش در این دانشگاه دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه فرم پذیرش و مدارک لازم را ارائه کنند.

2864 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته